Ako sa dostať za dvere? (Part 2)

Naposledy sme si zadefinovali tri dôležité kroky, ktoré nám pomôžu zmeniť naše vyučovacie hodiny k lepšiemu. Rozobrali sme si tiež prvý z nich – nastavenie si jasných cieľov – a ponúkli sme vám jednoduché cvičenie, ktoré je dobré si spraviť predtým, ako sa posuniete ku kroku číslo dva. Ak ste ho ešte neurobili, odporúčame sa […]

Naposledy sme si zadefinovali tri dôležité kroky, ktoré nám pomôžu zmeniť naše vyučovacie hodiny k lepšiemu. Rozobrali sme si tiež prvý z nich – nastavenie si jasných cieľov – a ponúkli sme vám jednoduché cvičenie, ktoré je dobré si spraviť predtým, ako sa posuniete ku kroku číslo dva. Ak ste ho ešte neurobili, odporúčame sa vrátiť k predchádzajúcemu blogu.

Dnes sa posunieme k druhému kroku, ktorým je identifikovanie prekážok.

Krok 2: Aké prekážky nás delia od našich cieľov?

Niektoré problémy sa môžu zdať neprekonateľné a niektoré ciele nedosiahnuteľné, ak pred nami stojí celá KOPA PREKÁŽOK. Preto je dôležité si túto kopu rozobrať a pozrieť sa z čoho sa vlastne skladá a čo s tým vieme robiť.

Opäť môžeme mať niekde v hlave hrubú predstavu o čo ide, veď sa s tým každý deň stretávame. Je ale úplne iné keď si naozaj sadneme, spíšeme si prekážky, ktorým čelíme a nad každou z nich sa samostatne zamyslíme.

Pred niekoľkými rokmi sme realizovali prieskum, do ktorého sa zapojilo 663 angličtinárov a angličtináriek z celého Slovenska. V prieskume ste sami pomenovali mnohé prekážky, ktoré vám bránia mať lepšie a interaktívnejšie hodiny angličtiny. Napríklad:

❌  deti sa boja výsmechu od spolužiakov,
❌  boja sa robiť chyby,
❌  v triede sú deti s rôznymi úrovniami ovládania angličtiny,
❌  nemáte čas a zdroje na vymýšľanie nových aktivít,
❌  chýba vám podpora zo strany školy a mnohé ďalšie.

Niektoré prekážky vieme riešiť a niektoré nie, základ je ich pomenovať.

Pretože ak sa na to pozeráme ako na kopu kameňov, nevieme s tým pracovať ani pohnúť. Ale keď si ten múr rozoberieme na menšie časti, vieme sa pohnúť ďalej.

Cvičenie – Skúste si to aj vy. Spíšte si do ďalšieho týždňa (alebo predtým ako si prečítate ďalší blog) prekážky, ktoré vám bránia mať lepšie hodiny. Pozrite sa na každú z nich samostatne a vyberte si tie, s ktorými viete v krátkom časovom horizonte niečo urobiť.

Prekážok je možno mnoho, no nie sú neriešiteľné. Za roky praxe sa nám podarilo vytvoriť a zhromaždiť konkrétne aktivity na ich prekonávanie. Patria medzi ne aj Smart games, ktoré vám postupne predstavíme, napríklad aj tu na blogu – v sérii s príkladmi z našej praxe.

Malý tip na zvládnutie nedostatku času a zdrojov

Na niektoré problémy však existujú prekvapivo malé a šikovné riešenia. Na to, aby sme odbúrali rovno dve prekážky – nedostatok času a zdrojov – sme ich v Class Academy zhromaždili v sérii niekoľkominútových videí s tipmi a trikmi, ktorú sme nazvali Tips of the Week.

Tieto malé rady a aktivity vám pomôžu k tomu, aby vaše hodiny angličtiny boli zábavnejšie a efektívnejšie. Tips of the Week každý týždeň posielame mailom. Ak chcete, aby prišli aj vám, prihláste sa na odber TU.

Pokračovanie a krok č. 3 už o týždeň v ďalšom blogu.

Aktivity

Inštruktážne videá
s rôznymi aktivitami

CHCEM UKÁŽKU

TIP OF THE WEEK

Užitočné tipy a triky

Chcem dostávať pravidelne

FACEBOOK SKUPINA
CLASS ACADEMY

Komunita učiteľov angličtiny,
ktorí chcú profesionálne rásť

Chcem sa pridať

Čo všetko nájdete
v Class Academy?

Pravidelné video aktivity
Panelové diskusie
Podpornú komunitu angličtinárov
Materiály k aktivitám
Tipy & Triky „Tip of week“

pridajte sa k nám